Reeesa!

Har jag nämnt att min rese-period börjar om typ två månader? Följande länder ska besökas:
Grekland!!! Igen! Yaaaay!
Polens flaggaPolen!!!
Danmarks flaggaDanmark!!! Kära Danmark... Fast det ska sägas att det inte är helt bestämt än.

Ord och fraser som jag tänker använda:

Grekiska: Στη Σουηδία, πράγματι δεν Översättning; I Sverige betyder ja (som på grekiska är nej) faktiskt nej.
Polska: Nie mówię po polski Översättning; Jag talar inte polska
Danska: pølse Översättning; Korv

Det känns som om min nivå är där någonstans... Eller, snarare sagt väldigt mycket lägre. Jag kan inte ens säga pööölse ordentligt. Däremot är det bra om jag lär mig det på Grekiska så att jag slipper samma misstag som förra året... Happytime!

Kram
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0