Dorian Grays porträtt

Jag är verkligen on fire när det gäller läsning nu! Det är skolans fel. Eller, kanske inte fel men ni förstår vad jag menar...
Idag började jag läsa Dorian Grays porträtt. Det ska nämnas att den är på engelska som inte direkt är lättläst... Men jag älskar den! Jag har visserligen bara läst sisådär 30 sidor men har fastnat helt! Det är en sådan bok som kan korrumpera lite vem som helst tror jag... Läs och notera hur underbara de homosexuella referenserna är med tanke på hur tabu ämnet var på slutet av 1800-talet!

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0