Monster

Usch... Läste boken Monster av Michael Dahlen idag. Började på morgonen, avslutade den för lite mer än en timme sedan. Usch igen. Det är helt enkelt så här; en professor fick för sig att massmördare var ett roligt ämne så han skrev en bok om det och sin resa runt världen. Han har träffat och haft trés intressanta samtal med 5 världskända mördare (som jag bara kände till en av), bland annat Charles Manson. Ingen Ed Gain eller Teb Bundy däremot. Men det är ju inte så konstigt eftersom de råkar vara riktigt döda...
I alla fall, boken är ju inte skönlitteratur. Allt har hänt på riktigt och det var waaay obehagligare än all fiktion jag har läst. Frågan är om jag kommer kunna somna i natt (eller äta köttgryta igen). Ärligt talat så rekomenderar jag den till alla och ingen. Det är komplicerat... Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0